Taalminnende ‘petrolheads’

HECHTE SAMENWERKING

AutoMedium werd op 11 januari 2016, aan de vooravond van het autosalon van Brussel, opgericht door Johan Demets. Met name gedurende zijn twintigjarige carrière bij het gerenommeerde Vlaamse magazine AutoGids en als vicevoorzitter van de Belgische autojournalistenvereniging BAJB-AJBA had hij een waardevol netwerk opgebouwd in journalistieke kringen en pr-middens. Onder het motto ‘1 + 1 = 3’ ging Johan in zee met Dieter Quartier, ex-stagiair en redactiemedewerker bij AutoGids, die in 2010 zijn eigen automotive vertaal- en copywritingbureau had opgericht. Het perfecte sluitstuk van een jarenlange samenwerking

ECHTE AUTOLIEFHEBBERS

Na zijn stage in 1999 bij AutoGids, waar Johan toen als ‘redactiemanager’ onder meer de stagiairs rekruteerde en begeleidde, had Dieter de smaak voor automotive communicatie helemaal te pakken en startte hij als bijbaan met Dqtranslations. In augustus 2010 achtte hij de tijd rijp om het vertaalwerk dat hij tot dan in bijberoep had gedaan, uit te bouwen tot een volwaardige hoofdactiviteit. Enkele maanden later zag de bvba Words in Gear het levenslicht: een partnership van ervaren en gepassioneerde automotive vertalers en copywriters die doorgedreven kwaliteit en liefde voor het vak hoog in het vaandel schrijven.

GESTAGE GROEI

Wat in 2000 was begonnen als een eenmanszaakje in bijberoep, was na tien jaar uitgegroeid tot een vertaal- en copywritingbureau met een twintigtal freelance medewerkers en een gevarieerde portefeuille van overwegend automotive klanten, zoals auto-invoerders, toeleveranciers en leasebedrijven. Vijf jaar later was het tijd om alweer een versnelling hoger te schakelen: op 1 april 2016 werd de automotive klantenportefeuille van Words in Gear integraal overgenomen door het kersverse full service contentbureau AutoMedium, waarin Dieter nog tot het einde van het jaar actief zou zijn als Managing Partner en Business Manager.

CONTINUÏTEIT IN KWALITEIT

Om zich helemaal te kunnen toeleggen op zijn nieuwe professionele passies (journalistiek en training) droeg Dieter zijn managementtaken binnen AutoMedium op 1 januari 2017 over aan medeoprichter Johan, die sindsdien als Managing Director de dagelijkse leiding volledig voor zijn rekening neemt. Voortaan werkt Dieter nog wel mee als Freelance Coordinator, zodat AutoMedium kan blijven genieten van de kennis en knowhow die hij in de loop der jaren wist op te bouwen. Vooral inzake aftersales, fleet en leasing zal hij de content blijven monitoren en ook qua vertaaltechnologie blijft hij de nodige ondersteuning bieden.

ABSOLUTE TOPPERS

Na een succesvol startjaar blijft AutoMedium maar groeien, mede dankzij allerlei nieuwe projecten zoals de Belgische editie van het Nederlandse vakblad Aftersales Magazine. Intussen kan AutoMedium rekenen op één fulltime Content Coordinator en meer dan vijftig freelance medewerkers: stuk voor stuk doorgewinterde copywriters, journalisten en vertalers met een perfecte taalbeheersing, een verfijnd gevoel voor stijl en een passie voor de auto of aanverwante thema’s (zoals lifestyle, mobiliteit of toerisme). Om onze groei te bestendigen zijn wij nog altijd op zoek naar versterking. Geïnteresseerd? Solliciteer dan nu!

Johan Demets

Johan is een in 1987 afgestudeerde licentiaat Germaanse filologiedie al van kindsbeen af gepassioneerd is door auto’s en op de middelbareschoolbanken gebeten raakte door het mediavirus, als kernredacteur van het schooltijdschrift en hoofdredacteur van het plaatselijke KSA-bondstijdschriftje. Vandaar dat hij in 1991 als bijbaan startte met een communicatiebureautje, dat aanvankelijk was gespecialiseerd in schrijf- en vertaalwerk voor de auto- en mobiliteitssector, maar in de loop der jaren steeds meer is geëvolueerd naar (commerciële) bedrijfscommunicatie voor kmo’s en zelfstandigen (Demets Taal & Media BVBA).

Lees meer

© AutoMedium 2019